Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe "Transbud - Siedlce"

Reference code
62/2020/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

zarządzenia dyrektora Przedsiębiorstwa Białystok 1976-1988, sygn.1-6, zarządzenia dyrektora oddziału Siedlce 1976-1989, sygn.7-16 zarządzenia dyrektora Transbud -Siedlce 1990-1986, sygn.17, regulamin organizacyjny 1986, sygn.18, dokumenty związane z powołaniem i rozwiązaniem PTS Transbud Siedlce, 1989-1993, sygn.19, protokoły z kontroli wewnętrznych 1976-1992, sygn.20-23, analiza działalności przedsiębiorstwa 1976-1989, sygn.24-29, protokoły z narad 1975-1986, sygn.30-32, dokumenty rady pracowniczej 1981-1993, sygn.33-40, sprawozdania z Urzędu Statystycznego1991-1993, sygn.41, protokoły przekazania placówki Łuków 1976, sygn.42, bilans 1981-1993, sygn. 43-61, sprawozdanie finansowe 1993, sygn.62, likwidacja przedsiębiorstwa 1993, sygn.63, regulamin organizacyjny 1990, sygn.64, zakładowy plan kont 1990-1991, sygn.65-66

About the Creator:

1. Nazwa jednostki organizacyjnej, która materiały archiwalne wytworzyła i zgromadziła Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa „Transbud-Białystok” Oddział Nr 4 w Siedlcach. 2. Zmiany nazwy jednostki organizacyjnej i okres działania pod daną nazwą Wskutek wyłączenia ze struktury PTSB „Transbud-Białystok” Oddziału IV w Siedlcach, utworzono na jego bazie jednozakładowe przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą: Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Transbud-Siedlce”. Jednostka działała pod tą nazwą w latach 1990-1992. 3. Zmiany struktury organizacyjnej Ze względu na wybiórcze posiadanie dokumentacji stanowiącej materiały archiwalne PTSB „Transbud – Białystok“ nie udało się zebrać kompletnych informacji odnośnie struktury organizacyjnej i jej zmian w latach 1975-1985. Z dniem 01.01.1976 r. w wyniku wykonania zarządzenia nr 14/75 Naczelnego Dyrektora Zjednoczenia PTSB „Transbud“ z dnia 31.12.1975 r., została przejęta Placówka Terenowa w Łukowie od PTSB „Transbud Lublin“ Oddziału III w Puławach na rzecz PTSB „Transbud Białystok“ Oddziału IV w Siedlcach. Placówka została zlikwidowana z dniem 01.07.1989 r. Placówka w Garwolinie została zlikwidowana z dniem 30.06.1982 r. W latach 1986-1990 organizację jednostki oraz zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych regulował Regulamin Organizacyjny wprowadzony na podstawie Zarządzenia wewnętrznego nr 4/86 Dyrektora P.T.S.B. „Transbud-Białystok” z dnia 28.02.1986 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego P.T.S.B. „Transbud-Białystok”. Kierownikiem jednostki był Dyrektor Przedsiębiostwa, który kierował pracą jednostki przy pomocy Zastępców Dyrektora i Głównego Księgowego. Oddziałami kierowali Dyrektorzy Oddziałów. W skład jednostki wchodziły następujące komórki organizacyjne Dyrekcji Przedsiębiorstwa – z podziałem na piony funkcjonalne i jednostki produkcyjne: 1) Pion Dyrektora (D), 2) Pion Z-cy Dyrektora d/s Eksploatacyjno-Ekonomicznych (P), 3) Pion Z-cy Dyrektora d/s Technicznych (T), 4) Pion Głównego Księgowego (F), 5) Produkcja podstawowa: - Oddział Transportowy Nr 1 w Białymstoku z placówką terenową w Bielsku Podlaskim (OT-1), - Oddział Transportowy Nr 2 Łomży (OT-2), - Oddział Transportowy Nr 3 w Ełku z placówkami terenowymi w Augustowie, Piszu i Suwał- kach (OT-3), - Oddział Transportowy Nr 4 w Siedlcach z placówką terenową w Łukowie (OT-4). Struktura organizacyjna Oddziału Nr 4 w Siedlcach przestawiała się następująco: 1) Dyrektor: - Dział Eksploatacji i Rozliczeń; - Dział Służb Pracowniczych; - Dział Finansowo-Księgowy; - Stanowisko d/s obronnych; 2) Zastępca Dyrektora: - Dział Gospodarki Taborem i Sprzętem; - Dział Techniczny; - Zespół Magazynów; - Placówka Łuków; - Placówka Terenowa Huta Czechy; - Zajezdnia Mińsk Maz.; - Zajezdnia Garwolin. W wyniku powołania z dniem 01.06.1990 r. Zarządzeniem Nr 4/90 Wojewody Siedleckiego z dnia 15.06.1990 r. Przedsiębiorstwa Transportowo-Sprzatowego „Transbud – Siedlce”, z siedzibą w Siedlcach przy ul. Starzyńskiego 1, w latach 1990-1993 organizację jednostki oraz zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych regulował Regulamin Organizacyjny wprowadzony na podstawie Zarządzenia wewnętrznego nr 5/90 Dyrektora P.T.S. „Transbud – Siedlce” z dnia 28.12.1990 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego P.T.S. „Transbud – Siedlce”. Kierownikiem jednostki, jako przedsiębiorstwa jednozakładowego był Dyrektor, który kierował pracą jednostki przy współudziale Głównego Księgowego i przy pomocy podporządkowanych sobie kierowników komórek organizacyjnych. W skład jednostki wchodziły następujące komórki organizacyjne: 3) Dyrektor (D); 4) Radca Prawny (DR); 5) Stanowisko d/s obronnych (DW); 6) Główny Księgowy (DF); 7) Dział Eksploatacji (DE); 8) Dział Techniczny (DT); 9) Dział Służb Pracowniczych (DP). 4. Podstawa prawna utworzenia jednostki organizacyjnej Przedsiębiorstwo zostało powołane z dniem 01.04.1959 r. jako Białostockie Przedsiębiorstwo Transportowe Budownictwa, którego nazwa została zmieniona z dniem 24.01.1973 r. na Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa „Transbud – Białystok”, z siedzi-bą w Białymstoku, ul. Kombatantów 4. W wyniku zarządzenia nr 25/90 Wojewody Białostockiego z dnia 30.03.1990 r. w sprawie podziału Przedsiębiorstwa Transpotrowo-Sprzętowego Budownictwa „Transbud – Białystok”, w skład którego wchodził Oddział Nr 4 w Siedlcach, z dniem 01.04.1990 r. ze struktury PTSB Transbud – Białystok został wyłączony Oddział IV w Siedlcach i z dniem 01.06.1990 r. utworzono samodzielne Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Transbud – Siedlce”, na podstawie zarządzenia nr 4/90 Wojewody Siedleckiego z dnia 15.06.1990 r. w sprawie utworzenia przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Transbud Siedlce” w Siedlcach. Postanowieniem Sądu Rejonowego w Siedlcach Wydziału Gospodarczego z dnia 04.07.1990 r. Przedsiębiorstwo zostało wpisane do rejestru przedsiębiorstw państwowych pod nr PP-96. 5. Podstawa prawna ustania działalności jednostki organizacyjnej Zarząd Miasta Siedlce uchwałą nr 57/118/92 z dnia 31.12.1992 r., na podstawie art. 37 ust. 2, w związku z art. 45 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 lipca 1990 r. o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych (Dz. U. nr 51, poz. 298 z późn. zm.) zlikwidował P. T. S. „Transbud – Siedlce”, w celu wniesienia jego mienia do spółki: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Likwidacja Przedsiębiorstwa została przeprowadzona w terminie 01.01-31.03.1993 r. Uchwałą nr 34/119/93 Zarządu Miasta Siedlce z dnia 09.08.1993 r. Przedsiębiorstwo uznano za zlikwidowane. Postanowieniem Sądu Rejonowego w Siedlcach Wydziału Gospodarczego z dnia 19.08.1993 r. (sygn. akt Ns.Rej.PP.91)93) Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe „Transbud – Siedlce” w likwidacji zostało wykreślone z rejestru przedsiębiorstw państwowych. 6. Właściwość rzeczowa i miejscowa jednostki organizacyjnej Przedsiębiorstwo działało na zasadach ogólnych w rozumieniu art. 7 pkt 1 ustawy z dnia 25.09.1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. Nr 24 poz. 122). P. T. S. „Transbud – Białystok” było jednostką gospodarczą posiadającą osobowość prawną, wpisaną do rejestru przedsiębiorstw państwowych w Sądzie Rejonowym Wydział II Cywilny w Białymstoku pod nr II Ns-PP 146. Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstwa było: zarobkowe świadczenie usług transportowych, przeładunkowych, sprzętowych i spedycyjnych na rzecz przedsiębiorstw budowlano-montażowych i innych przedsiębiorstw resortu resortu budownictwa działających na terenie województw: białostockiego, łomżyńskiego, suwalskiego i siedleckiego oraz prowadzenie związanych z tym wszelkich niezbędnych działów pomocniczych i usługowych. Organami Przedsiębiorstwa były: Ogólne Zabranie Delegatów Przedsiębiorstwa, Rada Pracownicza Przedsiębiorstwa i Dyrektor Przedsiębiorstwa. Było to przedsiębiorstwo wielooddziałowe, w skład którego wchodziły cztery oddziały transportowe, w tym Oddział Nr 4 w Siedlcach. Oddziały transportowe prowadziły działalność eksploatacyjno-naprawczą na określonej części terenu działania przedsiębiorstwa – w zakresie umożliwiającym osiąganie efektywnych wyników ekonomicznych – na zasadzie ograniczonego rozrachunku wewnętrznego. Oddziałem kierował Dyrektor Oddziału – działający na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Dyrektora Przedsiębiorstwa. Oddział Transportowy był jednostką organizacyjną podporządkowaną bezpośrednio dyrektorowi przedsiębiorstwa. W skład Oddziału wchodziły: ekspozytury, placówki terenowe, działy, wieloosobowe i samodzielne stanowiska pracy. P. T. S. „Transbud – Siedlce” było jednostką gospodarczą posiadającą osobowość prawną, wpisaną do rejestru przedsiębiorstw państwowych w Sądzie Rejonowym Wydział Gospodarczy w Siedlcach pod nr PP-96. Było to przedsiębiorstwo jednozakładowe. Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstwa było: zarobkowe świadczenie usług przewozowych, w tym przewozu osób, usług przeładunkowych, usług warsztatowych i diagnostycznych, sprzedaży paliwa oraz przewozów poza granicami kraju. Zakres działania P. T. S. „Transbud Siedlce“ regulował Statut Przedsiębiorstwa z dnia 25.06.1990 r. Organami Przedsiębiorstwa były: Ogólne Zabranie Pracowników, Rada Pracownicza i Dyrektor Przedsiębiorstwa. 7. System kancelaryjny stosowanym w jednostce organizacyjnej Brak dokumentów i informacji odnośnie funkcjonowania w PTSB „Transbud – Białystok” systemu kancelaryjnego oraz obowiązujących wtedy przepisów kancelaryjnych. 8. System wykonywania czynności kancelaryjnych Czynności kancelaryjne wykonywano w systemie tradycyjnym. Całość dokumentacji prowadzona była w postaci papierowej. Nie korzystano z systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją. 9. Skład chronologiczny, w którym były gromadzone materiały archiwalne i jego rozmiar W jednostce nie funkcjonował skład chronologiczny. 10. Skład informatycznych nośników danych, w którym były gromadzone materiały archi-walne i jego rozmiar W jednostce nie funkcjonował skład informatycznych nośników danych. Dokumentacja w obrębie spisu ma nadany układ rzeczowo – chronologiczny, według następujących grup rzeczowych: 1. Zarządzenia i polecenia służbowe Dyrektora Przedsiębiorstwa Białystok z lat 1976-1977, 1979-80, 1984, 1986-1988; 2. Zarządzenia i polecenia służbowe Dyrektora Oddziału Siedlce z lat 1976-1992; 3. Regulamin Organizacyjny PTSB Transbud – Białystok z 1986 r.; 4. Sprawy organizacyjne z lat 1990-1992; 5. Protokoły z kontroli wewnętrznych z lat 1976-1980; 6. Protokoły z kontroli z lat 1984-1992; 7. Analiza działalności Przedsiębiorstwa za lata 1975, 1980, 1984-1985, 1987-1988; 8. Protokoły z narad kierownictwa Oddziału za lata 1975-1986; 9. Protokoły z narad zewnętrznych za lata 1979-1980; 10. Dokumenty Rady Pracowniczej za lata 1981, 1983-1985; 11. Dokumenty Rady Pracowniczej Transbud – Białystok za lata 1989-1990; 12. Dokumenty Rady Pracowniczej Transbud – Siedlce za 1990-1992; 13. Sprawozdania roczne do Urzędu Statystycznego za lata 1990-1993; 14. Protokoły przekazania Placówki Łuków z 1976 r. 15. Bilans Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej za lata 1981-1982, 1984-1991; 16. Bilans Transbud-Siedlce za lata 1990-1992; 17. Protokół z weryfikacji bilansu za lata 1990-1993; 18. Opinia i raport z badania sprawozdania finansowego za 1992-1993; 19. Procedura administracyjna likwidacji PTSB Transbud-Siedlce; 20. Regulamin Organizacyjny PTSB Transbud-Siedlce z 1990 r.; 21. Instrukcja. Zakładowy Plan Kont z lat 1990-1991.

Border dates:

1975-1993

Classification:

instytucje gospodarcze

Creator's name:

Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa "Transbud - Białystok"

Dates:

1975-1993.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

polski

Availability:

Available in full

Total archival files:

66

Total archival files processed:

0

Total archival files without records:

0

Total linear metres

0.71

Total linear metres processed

0.0

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Delivery and acceptance list Nie 66 j.a.
Draft electronic archive inventory Nie 66 j.a.